Ett bra tag sedan och studenten.

Nej nu var det väldigt längesedan jag uppdaterade någonting överhuvudtaget tycker jag. Det har hur som helst hänt väldigt väldigt mycket sen sist. Jag har ändrat design på bloggen :P Min älskade Marcus har tagit studenten :D Jag har fått sommarlov precis som alla andra, jag har bakat väldigt mycket inför jobbet som börjar imorgon :)
För er som inte vet det så ska jag jobba på Hembygdsgårds-Cafét  i Söderbärke, det är ett mysigt litet ställe nere vid sjön precis innan bron när man kommer från byn. Så nu tycker jag att alla som har vägarna förbi stannar och smakar på våra goda bullar, morotskakor, bregottkakor, mockarutor, chocolate cookies, chokladkex, dammsugare, vaniljbullar, chokladbollar mm. :)
I skrivande stund är det den 14 Juni men det hinner väl antagligen bli det 15 innan jag är klar :P
Jag fasar nästan inför att börja trean i höst. Dels för att alla ettor blir tvåor och vi får nya ettor :S Jag hoppas verkligen att de nya ettorna är lugnare och bättre än de gamla och att de blivande tvåorna skärper till sig, växer upp och börjar ta lite ansvar!   Och jo, jag tar STUDENTEN om ett år!! :O Det känns helt overkligt. Det var ju nyss vi började femman och ordning på vår klass. Var tog tiden vägen, hur kunde jag bli såhär stor och vuxen på så kort tid? Det är "bara" sju år sedan jag började femman. På den tiden har jag utvecklats så sjukt mycket att jag nog inte skulle känna igen mitt sätt att tycka och tänka om jag skulle komma tillbaka i de tankarna igen. Men jag säger inte att jag har utvecklats negativt. Som jag skrev i tidigare inlägg, jag har nog hittat den jag är. Jag har utvecklats till en bra person, med en personlighet jag gillar och ett utseende jag klarar av. Återkommer till det senare i inlägget. Det är tack vare personerna runt omkring mig som  jag har kunnat bli den jag är idag. Jag har lyckats med min utbildning såhär långt, jag har ett underbart förhållande med min Marcus, jag älskar mina vänner och mina båda familjer. Jag har verkligen haft tur som har fått alla er<3
Idag insåg jag, eller ja det gjorde jag väl för längesedan men nu är det ännu mer allvar, att jag verkligen vill och har bestämt mig för att gå ner ytterligare i vikt. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, och NEJ det ska man INTE(!), men jag gör det i alla fall ibland utan att jag tänker på det. Så nu är det allvar. Jag har ett delmål 14 kilo bort, när jag nått det målet ska jag belöna mig själv på något vis, efter det är det 10 kilo till innan jag når mitt slutliga mål. Jag kommer behöva hjälp, jag kommer säkert att ge efter någon gång, men jag ska försöka och jag ska kämpa för jag vill verkligen det här. Jag har kämpat så länge, fallit tillbaka och sedan inte gjort något åt det igen på ett tag. När jag väl kommer igång och håller mig till min plan så tror jag att det kommer funka. Så nu en tid framöver, ända till jag når mina mål så skriver jag dagbok med allt vad det innebär. Jag kommer inte följa någon speciell diet eller program, jag gör det på mitt vis. Jag ska träna något varje dag och inte småäta. Jag ska klara det!
Idag fyller även farmor och mormor år :D Grattis till er. Det är dock en lite känslig dag, mormor gick nämligen bort för snart ett år sedan så det känns konstigt att fira farmor utan henne, det har ju alltid varit hennes dag också. Mamma och jag var till Graven i söndags och fixade med blommor och ljus till födelsedagen.<3
Ett par bilder från studenten :D
Det kanske inte syns så bra på bilden men jag är faktiskt brunett igen :D om än ljust brunett men jag är inte blond i alla fall x)
Studenten
Min älskade Marcus :D<3
Studenten
Jag och Marcus efter att ha kommit hem från stadshuset :D<3
Nalle
En random söt nalle :D
Nu ska jag sova för jag ska upp och fixa lunch och sen dra till jobbet om sex timmar och 45 minuter :P
Jag älskar min Marcus<33 Vi har varit tillsammans i ett år och fem månader nu<3 Tiden bara flyger iväg<3<3 Puss älskling<3
Sov gott.
/Sandra

Kommentarer
Postat av: Erika

svar: ja ellerhur!!



Vad fin din blogg är! :)

2010-06-15 @ 13:20:48
URL: http://sparvel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0