Klämt finger..

Jag måste ju säga att det blev en lite annorlunda dag idag.. Imorse när Marcus och jag kommer till skolan och kliver ur bilen, tar våra saker och ska stänga dörrarna klämmer jag mitt vänstra pekfinger. Jag drar häftigt efter andan och ser hur mitt finger tjocknar till dubbla storleken. Det är blått och har ett fult blått märke. Marcus kommer runt bilen till mig och lägger på lite snö, säger att vi går till skolsköterskan med det. Vi går dit, jag får två alvedon och en ibumetin. Hon kollar på mitt finger och säger att jag nog ska åka till Lasarettet och se vad de säger där. Marcus och jag åker ner dit och han följer med mig in. Vi går upp till distrikts-avdelningen och får sitta i ett väntrum. Det kommer efter en stund ut en doktor som vi får följa med in i ett rum. Hon klämmer på mitt finger och frågar om det gör ont. Ja, det gör det. Hon konstaterar att jag nog ska gå ner och röntga det så inget är brutet. Jag tror dock inte att det är det eftersom jag kunde böja det lite innan svullnaden tog emot. Vi går ner och får vänta en kvart-tjugo minuter. Jag röntgas och sedan får vi gå tillbaka upp. Där blir vi sittandes i ca. 1- 1,5 timmar :O De var tvugna att skicka mina bilder till Falun så de kunde kolla dem där. Tillslut kommer en läkare ut och säger att det inte är något benbrott men ett rejält blåmärke i muskeln. Hon säger att jag ska tejpa det på två ställen så jag kan röra lederna utan att det gör fruktansvärt ont och att jag kan äta smärtstillande som ipren och voltaren. Jag ber henne om att de kanske kan linda det där eftersom jag inte kommer hem på flera timmar. Hon hämtar en sköterska som kommer och tejpar. Det känns skönt att det inte var värre.

Efteråt åker vi till Toffes och äter lunch, då var klockan kvart i ett. Vi har alltså varit på lasarettet sedan kvart i nio-nio till kvart i ett :O Men men:P Tack så jättemycket Marcus älskling för att du följde med mig<3<3 Jag älskar dig<3<3

Nu ska jag gå till fiollektion och orkester och lyssna lite, för spela går inte :P

Pusspuss<3


Kommentarer
Postat av: Bumsi

JAG ÄLSKAR DIG :D <3

2010-02-05 @ 09:33:35
URL: http://www.bumbelsebumbumboobsibum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0